خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه گندم در خراسان رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار
سرخط خبرها

سه دهک اول یارانه‌بگیر چه کسانی هستند؟

  • کد خبر: ۱۷۰۱۲۴
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
سه دهک اول یارانه‌بگیر چه کسانی هستند؟
حالا که قرار است افزایش ۲۰ درصدی یارانه شامل حال سه دهک اول یارانه‌بگیر شود، به طور مشخص چه کسانی در این گروه‌ها جای می‌گیرند؟

به گزارش شهرآرانیوز، مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک از سیزدهم خرداد ماه کلید خورد. در این مرحله قرار است خانوار‌هایی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند و البته جزو سه دهک اول درآمدی هستند، در اولویت اجرا قرار بگیرند. به طور مشخص، تعریف سه دهک اول درآمدی چیست و چه کسانی را شامل می‌شود؟

شب گذشته مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری به ازای هر فرد خانوار در حساب سرپرستان دهک‌های اول، دوم و سوم که مجموع آن‌ها ۲۵ میلیون نفر می‎شود، شارژ شد. حالا قرار است درباره اینکه آیا قرار است این افزایش یارانه شامل دهک‌های دیگر هم شود، اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

دیروز اتفاق دیگری هم افتاد؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه همه خانوار‌های سه دهک اول درآمدی و شارژ یارانه ۸۰ هزار تومانی در حساب اعضای خانوار خبر داد و اعلام کرد که طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه در راستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق برنامه حمایت دولت برای تامین سبد غذایی خانوارها، از امروز برای همه خانوار‌های دهک اول، دوم و سوم اجرا شد.

دهک‌بندی با آزمون وسع انجام می‌شود

در سال‌های گذشته، دهک‌بندی با توجه به میزان درآمد خانوار انجام می‌شد، اما پس از آن تصمیم بر این گرفته شد که غربالگری دهک‌ها بر اساس «آزمون وسع» صورت گیرد.

در این باره در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان توضیحاتی ارائه شده است. غربالگری در آزمون وسع بر اساس مولفه‌هایی مانند تعداد اعضای خانوار، جنسیت سرپرست خانوار، تعداد خودرو، مجموع ارزش خودرو، تعداد ملک اظهاری، تعداد سفر‌های خارجی، گردش حساب، شغل افراد و ... انجام می‌شود. همچنین، مواردی مثل معلولیت و بیماری‌های خاص هم در این غربالگری مد نظر قرار می‌گیرند.

پیشتر، اطلاعاتی هم در مرکز آمار ایران درج شده بود که نشان می‌داد کدام خانواده با چه میزان درآمد به چه دهکی تعلق دارد. اگر هزینه کل یک خانوار به طور متوسط ۳.۳ نفره، حدود ۷۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این یعنی در دهک اول قرار می‌گیرند و جزو ۱۰ درصد فقیرترین خانوار‌های کشور هستند. در ضمن، اگر هزینه خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد در دهک دوم و اگر هزینه دو میلیون تومان باشد، در دهک سوم قرار می‌گیرند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->